Komplexná podpora riešenia činností obecného úradu
Systém IIS MIS zabezpečuje komplexnú podporu činností obecného úradu pre oblasti spracovania administratívnych, kancelárskych, evidenčných, daňových a ďalších agend samosprávy. Organizácie štátnej a verejnej správy môžu systém IIS MIS využiť na komplexné zabezpečenie správy registratúry (registratúrne záznamy, spisy, registratúrne stredisko, archív a potrebné procesy). Prostredníctvom Digitálnej kancelárie získate systém IIS MIS ako službu a takto ušetríte potrebu značných vstupných a prevádzkových nákladov.
Riešenie je univerzálne použiteľné pre samosprávy obcí a menších miest. Riešenie podporuje integrované aplikovanie eGOV služieb (komunikácia občanov s úradom prostredníctvom internetu).
Systém IIS MIS formou služby pre Digitálnu kanceláriu obecného úradu poskytuje nástroje, ktoré pokrývajú činnosti referátov vrátane potrebných tlačových výstupov, zostáv a ďalších procesných spracovaní.
Základný balík riešenia obsahuje 2x simultánny prístup do aplikácií (zákazník môže požiadať aj o väčší počet prístupov):
Informácie
Dane a poplatky
Agendy
Agendy v prostredí Digitálnej kancelárie IIS MIS podporujú všetky potrebné súvisiace činnosti úradu, ako napr. vytváranie resp. vyrubovanie dokladov a zostáv hromadne alebo jednotlivo (výmery, výzvy, povolenia, rozhodnutia, listy vlastníctva, volebné zostavy, a i.). Evidencia subjektov v agendách (obyvatelia, fyzické osoby, právnické osoby, živnostníci) je napojená na evidenciu obyvateľov a centrálne registre osôb a adries.
Saldokontné agendy (dane, poplatky, prenájmy) sú prepojené na centrálnu evidenciu saldokonta, došlé platby sú zadávané jediným centrálnym vstupom, umožňujú úplné automatické (príp. aj manuálne) párovanie došlých platieb, poskytujú potrebné prehľadové zostavy saldokonta subjektov a kumulované alebo detailné výstupy pre potreby účtovníctva (ako tlačové zostavy alebo súbory).
Evidencia saldokonta subjektov je vedená prehľadne, kompletne a detailne, pričom pre potreby účtovníctva postačujú kumulované výstupy (osobitne je možné aj automatizované napojenie na účtovníctvo). Agendy majú štandardne priame prepojenie na Správu registratúry (pošta, spisy).
Poskytnutie služby - prispôsobenie systému na podmienky úradu
Pri poskytnutí Digitálnej kancelárie IIS MIS vykonáme:
Zmeny sa dnes dejú všade.
Zákon č. 563 / 2009 Z.z. o správe daní
§ 156 Úrok z omeškania (účinný od 1.1.2012)
Zákon č. 460 / 2011 Z.z. (účinný od 1.12.2012) - § 99a, § 99b, § 99e, § 17 ods. 7
(novela zákona 582 / 2004 Z.z. o miestnych daniach a miestnom poplatku)
Novelou sa správa rôznych daní zlúčila do jednej agendy - Spoločné dane.
Digitálna kancelária IIS MIS referentom spravujúcim agendu Spoločné dane poskytne kvalitné, efektívne a komfortné nástroje.
Registre osôb, kontaktov, adries
Register: Fyzické osoby
Slúži na centrálnu evidenciu fyzických osôb (občanov). Umožňuje evidovať ku každej osobe o. i. zoznamy adries a ďalšie kontaktné údaje (e-maily, funkcie, pracoviská, telefóny, mobily, faxy...).
Register: Živnostníci
Slúži na centrálnu evidenciu živnostníkov t.j. fyzických osôb so živnostenským listom. Umožňuje evidovať ku každej osobe zoznamy adries a ďalšie kontaktné údaje (e-maily, funkcie, pracoviská, telefóny, mobily, faxy...).
Register: Právnické osoby
Slúži na centrálnu evidenciu právnických osôb (štátne a neštátne inštitúcie, organizácie, privátne spoločnosti a pod.). Umožňuje evidovať ku každej osobe zoznamy štatutárnych a iných zástupcov, zoznamy adries a ďalšie kontaktné údaje (e-maily, funkcie, pracoviská, telefóny, mobily, faxy...).
Register: Kontakty
Slúži na vytváranie a centrálnu evidenciu priamo a jednoznačne použiteľných kontaktov. Register, napr. ku konkrétnemu subjektu z Registra PO, umožní vytvoriť jedinečnú konkrétnu adresnú a kontaktnú informáciu - presnú užívateľom usporiadanú štruktúru konkrétnej adresy (napr. oslovenie, meno pracovníka, funkcia, pracovisko, názov organizácie, konkrétna adresa ...), a presnú užívateľom zadefinovanú kontaktnú informáciu (jeden konkrétny e-mail, telefón, mobil, fax ...). Použitie registra významne zefektívňuje, zjednodušuje a urýchľuje prácu užívateľov napr. pri hromadnom vytváraní a odosielaní registratúrnych záznamov, e-mailov, e-podaní a pod. Tento register zároveň voľne zastrešuje aj registre osôb a adries.
Register: Adresáre
Registre osôb a kontaktov umožňujú užívateľom vytvárať a používať pre tieto registre adresáre (verejné, súkromné, skupinové). Do adresárov je možné zoskupovať záznamy daného registra podľa želaného členenia resp. významu (napr: diplomati, sociálna komisia, zastupiteľstvo...). Jeden záznam registra je možné zaradiť do ľubovoľného počtu adresárov.
Registre: Adresy v obci, Adresy mimo obce
Slúžia na centrálnu evidenciu adries používaných pre potreby registrov osôb, kontaktov a evidenciu obyvateľov.
Elektronická registratúra
Je tvorená súborom modulov, ktoré tvoria nadstavbové integrované elektronické prostredie ku štandardnej Správe registratúry. Zabezpečuje podmienky pre internú a externú elektronickú komunikáciu úradu s občanmi a ďalšími inštitúciami. Poskytuje kvalitné nástroje na manažérske riadenie organizácie a správu a manažovanie dokumentov vrátane podmienok pre digitálny archív. Napĺňa podmienky pre aplikovanie bezpečnostných štandardov podľa platnej legislatívy.
Správa registratúry - Spisy a Denníky registratúrnych záznamov
Zabezpečuje a komplexne podporuje agendu súvisiacu s vykonávaním platnej legislatívy o archívoch a registratúrach. Umožňuje centrálnu evidenciu a spracovanie registratúrnych záznamov a spisov, sledovanie vybavenosti, odstupovanie, ročné uzávierky, vyraďovacie konania a ďalšie činnosti. Dáva k dispozícii integrované použitie dokumentov priamo v registratúrnych záznamoch a spisoch na báze produktov Open Office, skenované dokumenty a iné súbory. Poskytuje špeciálne funkcie pre vysokú automatizáciu vyraďovacích konaní na všetkých stupňoch. Umožňuje evidenciu spisov aj v hierarchicky štruktúrovaných archívnych regáloch. Spravuje a riadi dokumenty počas celého ich životného cyklu v organizácii. Riešenie systému je certifikované posudkom Odboru archívov a registratúr Ministerstva vnútra SR.
Manažérske prehľady
Je to skupina agend systému, ktoré poskytnú centrálne saldokontné prehľady autorizovaným užívateľom. Umožnia vedúcim pracovníkom a ďalším zodpovedným pracovníkom rýchly a pohodlný prístup k saldokontným údajom (nedoplatky, preplatky, neplatiči, sumárne, jednotlivo ...).
K vlastnostiam patria napr.:
Odkazy
Agenda trvale eviduje všetky odkazy, ktoré užívateľ obdrží v prostredí systému. Odkazy systém notifikuje-oznamuje priamo počas práce užívateľa, resp. pri prihlásení. K vlastnostiam patrí napr.:
Dane a poplatky
Komplexná evidencia subjektov, príloh, saldokonta a všetkých ďalších potrebných informácií z pohľadu legislatívy ako aj praxe (DzN, Psy, Automaty, Zaujatie VP, TKO ...).
K osobitným vlastnostiam patrí napr.:
Došlé platby, Elektronický rozpis VAKUP
Agenda slúži pre centrálnu evidenciu, sledovanie a zadávanie došlých platieb (banka, poštové poukážky, pokladňa). Umožňuje aj automatické spracovanie a napárovanie platieb uhradených poštovými poukážkami na pošte.
K osobitným vlastnostiam patrí napr.:
Prenájom nehnuteľností
Komplexná evidencia subjektov, príloh, saldokonta a všetkých ďalších potrebných informácií z pohľadu legislatívy ako aj praxe pre prenájom nehnuteľností (garáže, pozemky, záhrady, domy, byty ...).
K osobitným vlastnostiam patrí napr.:
Došlé doručenky - centralizované spracovanie
Agenda slúži pre hromadné a centrálne zadávanie dátumov doručenia vrátane podpory využitia čiarového kódu. Pre prípady hromadného rozposielania doporučených zásielok výrazne zníži pracnosť a zdĺhavosť zadávania dátumov doručenia doporučených listov s doručenkou, alebo doručovaných osobne do rúk, do systému. V agende systém umožní všetky doručenky (dátumy) zadávať hromadne a priamo príp. aj centrálne (jediným alebo aj viacerými referentmi).
K osobitným vlastnostiam patrí napr.:
Kataster nehnuteľností
Agenda slúži pre centrálnu evidenciu pre parcely, LV, EL podľa Katastra. Umožňuje import údajov z Katastra, eviduje a dáva k dispozícii celú históriu importov.
K osobitným vlastnostiam patrí napr.:
Časti obce, Ulice, Adresy, Súpisné čísla
Agendy slúžia pre centrálnu evidenciu popisov a adries obce a ako základné elementy pre Registre osôb, kontaktov, agendu Evidencia obyvateľov a všetky ďalšie agendy, ktoré sa odvolávajú na tu evidované informácie.
Obyvatelia, Voľby
Agendy slúžia pre centrálnu evidenciu obyvateľov a komplexné spracovanie všetkých druhov volieb a referenda. Agendy spĺňajú podmienky platnej legislatívy vrátane zabezpečenia ochrany osobných údajov v zmysle zákona.
Agenda EO zabezpečuje centrálnu evidenciu obyvateľov s trvalým pobytom v obci (+presťahovaní, zomrelí, vyradení..) a slúži ako základný zdroj údajov o obyvateľoch pre celý systém.
K osobitným vlastnostiam patrí napr.:
Podnikatelia a prevádzky
Agenda slúži na evidenciu podnikateľov a evidenciu prevádzok. Dáva k dispozícii potrebné nástroje pre potreby úradu.
Povoľovacie procesy
Agenda slúži na evidenciu a spracovanie údajov pre povoľovacie procesy. Umožňuje evidenciu žiadateľov a nimi požadovaných akcií (ambulantný predaj, havária, kultúrne podujatie, reklama, rozkopávka, vyhradené parkovanie, záber verejného priestranstva, zhromažďovanie..).
K osobitným vlastnostiam patrí napr.:
Programové vybavenie aplikácií pre službu Digitálna kancelária IIS MIS poskytuje a zabezpečuje spoločnosť A.V.I.S. - International Software Distribution& Servis, s.r.o.