Podnikatelia to v tomto roku budú mať ťažké. Už na jeho začiatku však môžete urobiť niekoľko jednoduchých krokov, ktoré vám ušetria pár hodín každý deň a vy sa tak budete môcť venovať tomu, čo je pre váš biznis naozaj dôležité.
16.01.2023
Základom každého podnikania je predávať. Čoraz viac zákazníkov však namiesto kamenných obchodov preferuje nakupovať online. Preto by ste mali zvážiť vytvorenie vlastného e-shopu, prípadne optimalizáciu toho starého.
Predávajte (takmer) automaticky
Správne nastavený e-shop totiž nepotrebuje manuálne schvaľovanie objednávok, ktoré len zbytočne predlžujú čas dodania tovaru a znervózňujú vašich zákazníkov.
E-shopy vybudované na platformách ako je Shopify, WooCommerce alebo ďalších ponúkajú plnú maximálnu mieru automatizácie.
Ponuka e-shopu je tak automaticky prepojená so skladom a objednávky sú doň posielané automaticky. Ten tak môže okamžite začať baliť a tlačiť etikety s adresou zákazníka aj bez toho, aby do procesu musel zasiahnuť niekto ďalší. Ak niektoré produkty predávate formou tzv. dropshippingu, kedy cez svoj e-shop predávate produkty tretích strán a reálne sa o odoslanie tovaru stará váš dodávateľ, všetko prebehne úplne automaticky, kým vy doma pijete kávu.
Vyhraté nemáte ani v prípade, že zákazník skutočne vloží produkt košíka. Špecializované e-commerce platformy dnes ponúkajú profesionálne a dôveryhodné platobné brány, ktoré zvyšujú šancu na skutočnú konverziu.
Ak nepredávate fyzické produktu, ale práve služby alebo chcete monetizovať obsah na svojom webe, poobzerajte sa po platobnej bráne ako je Stripe, ktorá ponúka celé rozhranie v slovenčine a okrem platobných kariet podporuje aj Google Pay a Apple Pay.
Platformy ako Shopify však nepracujú len s vašim e-shopom na vašej webovej stránke. Produkty s nimi dokážete propagovať aj cez Facebook alebo Instagram.
Často sa však stáva, že e-shop síce predáva, no nevie dobre vyhodnocovať čo, kedy a komu. Skrátka, ktoré produkty aktuálne frčia a oplatí sa ich podporiť správne zvolenou reklamou.
Prípadne je totálny zmätok e-mailoch od zákazníkov, ktorí zďaleka nemusia riešiť len reklamácie.
V tom prípade potrebujete ideálny nástroj na správu zákazníckych dát (customer management). Najviac dát vám pomôžu analyzovať napríklad nástroje od Salesforce alebo HubSpot, customer care zvládne Zendesk.
Na začiatok však by ste však mali zjednotiť aspoň svoje sociálne siete. Facebook Business Manager vám umožní riešiť Instagram a Facebook vašej firmy na jednom mieste.
Z jednej obrazovky tak môžete manažovať a plánovať príspevky, ako aj odpovedať na všetky správy zákazníkom. Toto totiž určite nechcete robiť z každej aplikácie zvlášť, kde máte nepochybne aj svoje súkromné kontá.