Tipy pre podnikateľov: Ako využiť #hashtag pre váš business?

Propagácia zadarmo aj vytváranie nových trendov. Hashtagy pomôžu vašej značke.

26.08.2024

Internet je plný informácií. Ak v nich chcete vyhľadávať, pravdepodobne použijete google alebo iný vyhľadávač. Ako však vyhľadávať priamo na sociálnych sieťach ako je Instagram, TikTok či X (bývalý Twitter)? 

Práve na Twitteri v roku 2007 vznikol tzv. #hashtag – z anglického “hash”, ktoré označuje piktogram mriežky #. 

Ak za mriežkou napíšete akýkoľvek výraz, sociálne siete ho označia ako link. Po jeho rozkliknutí potom zobrazia všetky posty označené rovnakým hashtagom. Relácie, seriály aj najdôležitejšie udalosti

Hashtagy si internet okamžite zamiloval a dnes majú svoje vlastné aj populárne seriály (napríklad #GoT), každá jedna Veľká cena Formuly 1 (#MonacoGP) či veľké svetové udalosti ako olympijské hry či voľby amerického prezidenta. 

Vďaka tomu sa na sociálnych sieťach môže každý zapojiť do diskusie o veciach, ktoré práve hýbu svetom televízie, médií či internetu. Napríklad v prípade finále amerického futbalu z roku 2020 bol hashtag #SuperBowl použitý viac než 2,3 miliardy krát. Počas vysielania jedného z historicky najúspešnejších seriálov vôbec, Game of Thrones, zas trendovali hashtagy ako 🦁 #HouseLannister, 🐺 #HouseStark, 🐉 #HouseTargaryen či 👑 #IronThrone, ku ktorým Twitter pridával aj špeciálne emojis.  Úplne iné je to na Instagrame, kde dominú hashtagy ako #love, #instagood, #photooftheday, #fashion alebo #beautiful, teda tie spojené s najčastejšie nahrávanými fotkami. Na TikToku zas s hashtagmi môžu používatelia naskočiť na aktuálne trendy a zvýšiť dosah svojich videí alebo nazbierať viac followerov. 

Ako z hashtagu môže profitovať vaša firma? 

Vlastný hashtag vám umožní vidieť všetky verejne publikované príspevky, ktorými sa vaši fanúšikovia či zákazníci môžu zapojiť do vami organizovaných súťaží. Môžete tak zaplaviť internet obsahom, ktorý vám vyhovuje. 

O používanie a šírenie značkového hashtagu môžete požiadať aj svojich partnerských influencerov a influencerky. Práve tak ho dostanete medzi svojich fanúšikov v úplných začiatkoch, kým ho ešte nepoužívajú masy.

No a pokiaľ, bude hashtagom váš naozaj chytľavý a ľahko zapamätateľný claim, budete mať reklamu zadarmo vždy, keď ho niekto na internete použije. Príkladom môžu giganti ako je Nike a jeho #JustDoIt alebo McDonalds a jeho #IamLovingIt.

© 2024 SWAN, a.s. Všetky práva sú vyhradené.