5 digitálnych trendov, ktoré zmenia podnikanie v roku 2025

Ktorým trendom by ste v roku 2025 naozaj mali venovať pozornosť?

25.03.2025

Ak chcete, aby vaša firma držala krok s konkurenciou, musíte zodpovedne sledovať a vyhodnocovať všetky prichádzajúce trendy. Niektoré odídu rovnako rýchlo ako prišli, iné však zostanú a navždy zmenia celý trh. 

Zostať mimo rozbiehajúceho vlaku sa naozaj neoplatí – aj lídri totiž môžu veľmi rýchlo skončiť medzi poslednými. 

Ktorým trendom by ste v roku 2025 naozaj mali venovať pozornosť? 

Trend č.1: Umelá inteligencia 

Avšak pozor, nehovoríme len o ChatGPT či nástrojoch na generovanie obrázkov alebo úpravu fotografií. Aj keď platí, že základné školenia na prácu s generatívnou AI by mala svojim zamestnancom ponúknuť každá firma, pretože po zapracovaní do každodenného workflow môžu pomôcť s brainstormingom, zrýchliť písanie e-mailov  alebo pomôcť so zdĺhavými a nudnými činnosťami, skutočný biznisový potenciál umelej inteligencie je niekde inde. 

Ten spočíva v automatizovaní najčastejších úkonov, ktoré vyžadujú množstvo ľudských zdrojov – preskúmajte, či na vaše zákaznícke centrum nemôžete nasadiť chatbota, ktorý by vedel odbremeniť živých pracovníkov call centra od minimálne 60 % dopytov.

AI tiež výrazne pomáha s prediktívnou analytikou v skladoch a výrobné podniky dokonca môžu aplikovať tzv. digitálne dvojičky svojich produkčných liniek a všetkých strojov – AI v nich dokáže odhadnúť opotrebenie nástrojov a dokonca predvídať prípadné poruchy, ktoré by priniesli zásadné a drahé prestoje. 

Trend č. 2: Cloudové riešenia a hybridné pracoviská

Možnosť práce na diaľku zvyšuje spokojnosť zamestnancov a znižuje fluktuáciu, cloudové riešenia sú však nevyhnutné aj pre zálohovanie a ochranu citlivých dát.

Vďaka cloudu majú zamestnanci prístup k potrebným súborom doslova odkiaľkoľvek a pokiaľ na dokumente či prezentácii pracuje viacero ľudí naraz, vždy budú mať na dosah pár klikov tú najaktuálnejšiu verziu. 

Prechod na flexibilnú IT infraštruktúru tiež zrýchľuje onboarding, vďaka čomu noví zamestnanci dostanú už vopred nastavené zariadenia – zadajú svoje prihlasovacie údaje, no nemusia otravne inštalovať všetok softvér. 

Trend č.3: Rýchly a bezpečný internet ako základ

Cloudové služby poháňa internetové pripojenie. Vo firemnom prostredí však o to viac platí, že musí byť nielen rýchle, ale najmä bezpečné. 

V kanceláriách a na vašich pobočkách by malo byť samozrejmosťou optické pripojenie. Zamestnanci doma alebo na cestách, by mali k firemným serverom pristupovať cez zabezpečené VPN tunely, ani to však nestačí.

Sieťová konfigurácia a softvér v počítačoch by mal menej technicky zdatných zamestnancov chrániť aj pred phishingom a podozrivými prílohami. Jedna z najznámejších antivírusových spoločností Kaspersky tvrdí, že v rámci globálnych štatistík je každý druhý e-mail vo firemnej schránke spam a čo je ešte horšie, jednotlivci aj firemní používatelia v roku 2024 čelili viac ako 125 miliónom útokov prostredníctvom škodlivých e-mailových príloh.  

S konfiguráciou firemnej online bezpečnosti aj samotným zavedením optického internetu, vrátane záložného 5G pripojenia a 24/7 centra pre riešenie problémov či ochrane proti DDoS útokom vám pomôže Business Internet od SWANu

Trend č.4: IoT a inteligentné podnikové riešenia

Kľúčom k robeniu správnych rozhodnutí sú dáta. Tie dnes môžete zbierať pomocou pokročilých IoT (Internet of Things) senzorov.

V priemysle môže ísť o smart výrobné linky, v kanceláriách zas o inteligentnú vzduchotechniku a osvetlenie, ktoré zabezpečia ideálnu vlhkosť, teplotu a vetranie pre čo najlepší pracovný výkon vašich zamestnancov. 

Trend č.5: E-commerce a digitálny zákaznícky zážitok.

Vaši zákazníci sú dnes online, preto tam dnes musí byť aj vaša firma a produkty. Základom je mať kvalitné a lákavé webové stránky, zákazníci vás však musia vidieť aj na sociálnych sieťach, ktoré budú využívať tiež ako jeden z kanálov zákazníckej podpory.

Musíte mať zvládnutú personalizáciu reklám, aby ste svojimi produktami cielili na tie správne skupiny zákazníkov. Odporúčacie algoritmy dnes odvádzajú veľkú časť práce aj vo fulltextovom vyhľadávaní alebo zobrazovaní podobných produktov v e-shopoch.

E-commerce neustále rastie, no možno by ste mali zvážiť, či k e-shopu nenakódujete aj mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom umožní nakupovať priamo cez ňu. Štatistiky totiž hovoria, že takýto spôsob preferuje až 8 z 10 ľudí a ak sa pozriete na najznámejšie e-shopy či značky, svoju appku už majú.  

© 2025 SWAN, a.s. Všetky práva sú vyhradené.